Page 8 - Eero Lumiahon Liikenne
P. 8
Kuuden auton tallirakennus rasvamonttuineen valmistui 1939. Rakennuksessa oli lisäksi koneistamo ja
paja. Autot ostettiin alustoina ja niihin rakennettiin itse korit. Kaikki korjaukset tehtiin omassa
korjaamossa asiantuntevan ja osaavan henkilökunnan toimesta.
Vuonna 1939 valmistunut korjaamorakennus
(kuva Jarmo Lumiaho)
Sota‐ajat muuttivat yrityksen toimintaa. Suomen armeija otti käyttöönsä neljä parasta Lumiahon linja‐
autoa kuljettajineen, Eero Lumiaho mukaan lukien. Eero Lumiaho palveli sodan aikana Kannaksella 18. ja
15. divisioonissa.
Eero Katajisto, Eero Lumiaho sekä Chevrolet nro 4
(kuva Jarmo Lumiaho)
Kotirintamalle jäi vanhempaa kalustoa, jolla pystyttiin hoitamaan rajoitettua vuoroliikennettä. Autot
varustettiin häkäkaasulaittein.
Aikataulut Toukokuussa 1942
(kuva Elina Anttila)
paja. Autot ostettiin alustoina ja niihin rakennettiin itse korit. Kaikki korjaukset tehtiin omassa
korjaamossa asiantuntevan ja osaavan henkilökunnan toimesta.
Vuonna 1939 valmistunut korjaamorakennus
(kuva Jarmo Lumiaho)
Sota‐ajat muuttivat yrityksen toimintaa. Suomen armeija otti käyttöönsä neljä parasta Lumiahon linja‐
autoa kuljettajineen, Eero Lumiaho mukaan lukien. Eero Lumiaho palveli sodan aikana Kannaksella 18. ja
15. divisioonissa.
Eero Katajisto, Eero Lumiaho sekä Chevrolet nro 4
(kuva Jarmo Lumiaho)
Kotirintamalle jäi vanhempaa kalustoa, jolla pystyttiin hoitamaan rajoitettua vuoroliikennettä. Autot
varustettiin häkäkaasulaittein.
Aikataulut Toukokuussa 1942
(kuva Elina Anttila)