Page 58 - Eero Lumiahon Liikenne
P. 58
ELL:n linja‐autojen maalauskaaviot
1950‐luvun lopulta vuoteen 1984
Kaavioita 1‐3 on varioitu siten, että ikkunoiden
välit ovat olleet vihreitä. Joissakin yksilöissä
oli lisäksi korin helmassa vihreä raita.
Kaavio 3 tuli käyttöön 41:n myötä
Autot 42, 43, 44 ja 45 maalattiin Ajokilla
kaavion 4 mukaisesti. Joissakin autoissa oli
helmassa vihreä tupla‐raita.
51 oli ensimmäinen kaavion 5 mukaan
koritehtaalla maalattu.
Kaavio 6 oli käytössä 42:ssa kaavio 4:n jälkeen,
46 (Ajokki Scania) oli myös samassa kaaviossa.
Kaavio 7 tuli Ajokkilaisten 64/65:n myötä ja
Kaavio 8 tuli 88:n myötä (myös 78 ja
myöhemmin 80 olivat tässä värityksessä).
Raitojen ympärille maalattiini joissakin
yksilöiissä ohut punainen "pin stripe".
1950‐luvun lopulta vuoteen 1984
Kaavioita 1‐3 on varioitu siten, että ikkunoiden
välit ovat olleet vihreitä. Joissakin yksilöissä
oli lisäksi korin helmassa vihreä raita.
Kaavio 3 tuli käyttöön 41:n myötä
Autot 42, 43, 44 ja 45 maalattiin Ajokilla
kaavion 4 mukaisesti. Joissakin autoissa oli
helmassa vihreä tupla‐raita.
51 oli ensimmäinen kaavion 5 mukaan
koritehtaalla maalattu.
Kaavio 6 oli käytössä 42:ssa kaavio 4:n jälkeen,
46 (Ajokki Scania) oli myös samassa kaaviossa.
Kaavio 7 tuli Ajokkilaisten 64/65:n myötä ja
Kaavio 8 tuli 88:n myötä (myös 78 ja
myöhemmin 80 olivat tässä värityksessä).
Raitojen ympärille maalattiini joissakin
yksilöiissä ohut punainen "pin stripe".